Co zaznělo na Besedě o dopravě
Ve středu 10. května proběhla beseda o dopravě, která se týkala hlavně zklidnění dopravy, parkování a koloběžek.
Na Facebooku najdete videozáznam v události Beseda o dopravě.
Diskuze bylo relativně dlouhá, zde jsou však vyzažené hlavní myšlenky zúčastněných, které stojí za pozornost:
Zpoplatnění vjezdu
Paní starostka Radoměřská:
- Chce zklidnit dopravu.
- Restrikce se nesmí dotknout lidí, kteří tu bydlí.
- Tři pilíře:
- parkovat bude rezident a abonent s provozovnou
- centrum by mělo být zpoplatněno, což se nesmí dotknout rezidentů
- musí probíhat kontrola, která bude nabíhat postupně
- Realizace zpoplatnění vjezdu bude do roka.
- Porušení vjezdu bude mezinárodně vymahatelné.
Náměstek pro dopravu města Prahy Zdeněk Hřib:
- Inspirovali se lázeňskou zónou v Karlových varech, kde podobný systém už léta funguje.
- Kamery budou i u výjezdu a bude se kontrolovat i doba pobytu.
- Nebude výjimka pro zásobovací auta a nálepková taxi.
Radní pro dopravu Ryvola:
- Musí se začít, pak ladit v průběhu.
- Realizace bude začátkem příštího roku.
- Rezidenti nebudou muset dělat vůbec nic, žádná další registrace, bude stačit povolení ke stání na modré zóně.
Předseda komise pro informatiku a smart cities Bureš:
- Omezení zbytné tranzitní dopravy je potřeba.
- Kamery jsou na Malé Straně a na Křižovnickém náměstí už osazené.
- Musíme nejdříve ochránit Karolíny Světlé a Konviktskou.
- K zásobování je třeba využít i vodu.
30 km/h
Náměstek pro dopravu města Prahy Zdeněk Hřib:
- Na hlavních tazích určitě ne, ty má ve správě magistrát.
- Nebrání se zavedení zóny 30, podnět musí vzejít z městské části.
Radní pro dopravu Ryvola:
- V Praze 1 (myšleno vnitřní) se stejně nedá jezdit více.
- Auta by zdržovala tramvaje.
- U škol to zaveďme.
Člen komise pro dopravu Lachmann:
- 30 všude, 50 značit. Dojde ke zklidnění snížení počtu značek.
- U škol mají být školní ulice.
Předseda komise pro informatiku a smart cities Bureš:
- Více obytných zón kde je 20 km/h, musí být však doplněna technickým opatřením aby se dodržovala.
Parkování
Paní starostka Radoměřská:
- Je to mimořádně obtížná situace.
- Míst pro rezidenty je dost, jsou však zneužívána.
- Priorita je, aby si místní mohl zaparkovat v rozumné vzdálenosti od bydliště.
- Místní by měl mít možnost čerpat zdarma hodiny pro návštěvy a služby.
Náměstek pro dopravu města Prahy Zdeněk Hřib:
- Chtějí iniciovat změnu zákona, vybírání pokut je legislativní problém.
- Oproti minulé politické reprezentaci na jedničce tu podpora pro změnu parkování je.
- Podpora elektroaut bude omezena.
Radní pro dopravu Ryvola:
- Modrá zóna má patřit výhradně rezidentům, zrušit možnost krátkodobého placení jako Parkuj v klidu.
- Změnit systém přidělování karet abonentům.
- Úprava parkovacího systému a zpoplatnění vjezdu musí vstoupit v platnost najednou.
Předseda komise pro informatiku a smart cities Bureš:
- Bez změny vymahatelnosti se nic nezmění.
Člen komise pro dopravu Lachmann:
- Chce odstranit velké množství fialových zón.
Náměstek pro dopravu města Prahy Zdeněk Hřib:
- Není základní lidské právo zaparkovat přímo tam, kam jedeme.
- Navýšit cenu za odtah, teď jsou dotované.
- Není nastavený manipulační poplatek za botičku.
- Mezi městskými částmi je velká shoda na reformě parkování.
Dále v besedě zaznělo
Radní pro dopravu Ryvola:
- Sportovní akce do centra v takové míře nepatří, shoda v radě.
- Až bude parkování fungovat, volná místa využijeme na stromy, zahrádky a podobně, je to v Programovém prohlášení.
Náměstek pro dopravu města Prahy Zdeněk Hřib:
- Připravuje se rekonstrukce mostu Legií, počítá se s řešením úzkého průjezdu aut a tramvají.
O debatě napsali
Pokud jsou zde uvedená vyjádření nepřesná, nebo vytržená z kontextu, dejte mi prosím vědět. Rád je upravím tak, aby vyzněla v míněném smyslu. — Michal Rubeš 2023/05/11 11:11