Co zaznělo na Besedě o dopravě

Ve středu 10. května proběhla beseda o dopravě, která se týkala hlavně zklidnění dopravy, parkování a koloběžek.

Na Facebooku najdete videozáznam v události Beseda o dopravě.

Diskuze bylo relativně dlouhá, zde jsou však vyzažené hlavní myšlenky zúčastněných, které stojí za pozornost:

Paní starostka Radoměřská:

  • Chce zklidnit dopravu.
  • Restrikce se nesmí dotknout lidí, kteří tu bydlí.
  • Tři pilíře:
    • parkovat bude rezident a abonent s provozovnou
    • centrum by mělo být zpoplatněno, což se nesmí dotknout rezidentů
    • musí probíhat kontrola, která bude nabíhat postupně
  • Realizace zpoplatnění vjezdu bude do roka.
  • Porušení vjezdu bude mezinárodně vymahatelné.

Náměstek pro dopravu města Prahy Zdeněk Hřib:

  • Inspirovali se lázeňskou zónou v Karlových varech, kde podobný systém už léta funguje.
  • Kamery budou i u výjezdu a bude se kontrolovat i doba pobytu.
  • Nebude výjimka pro zásobovací auta a nálepková taxi.

Radní pro dopravu Ryvola:

  • Musí se začít, pak ladit v průběhu.
  • Realizace bude začátkem příštího roku.
  • Rezidenti nebudou muset dělat vůbec nic, žádná další registrace, bude stačit povolení ke stání na modré zóně.

Předseda komise pro informatiku a smart cities Bureš:

  • Omezení zbytné tranzitní dopravy je potřeba.
  • Kamery jsou na Malé Straně a na Křižovnickém náměstí už osazené.
  • Musíme nejdříve ochránit Karolíny Světlé a Konviktskou.
  • K zásobování je třeba využít i vodu.

Náměstek pro dopravu města Prahy Zdeněk Hřib:

  • Na hlavních tazích určitě ne, ty má ve správě magistrát.
  • Nebrání se zavedení zóny 30, podnět musí vzejít z městské části.

Radní pro dopravu Ryvola:

  • V Praze 1 (myšleno vnitřní) se stejně nedá jezdit více.
  • Auta by zdržovala tramvaje.
  • U škol to zaveďme.

Člen komise pro dopravu Lachmann:

  • 30 všude, 50 značit. Dojde ke zklidnění snížení počtu značek.
  • U škol mají být školní ulice.

Předseda komise pro informatiku a smart cities Bureš:

  • Více obytných zón kde je 20 km/h, musí být však doplněna technickým opatřením aby se dodržovala.

Paní starostka Radoměřská:

  • Je to mimořádně obtížná situace.
  • Míst pro rezidenty je dost, jsou však zneužívána.
  • Priorita je, aby si místní mohl zaparkovat v rozumné vzdálenosti od bydliště.
  • Místní by měl mít možnost čerpat zdarma hodiny pro návštěvy a služby.

Náměstek pro dopravu města Prahy Zdeněk Hřib:

  • Chtějí iniciovat změnu zákona, vybírání pokut je legislativní problém.
  • Oproti minulé politické reprezentaci na jedničce tu podpora pro změnu parkování je.
  • Podpora elektroaut bude omezena.

Radní pro dopravu Ryvola:

  • Modrá zóna má patřit výhradně rezidentům, zrušit možnost krátkodobého placení jako Parkuj v klidu.
  • Změnit systém přidělování karet abonentům.
  • Úprava parkovacího systému a zpoplatnění vjezdu musí vstoupit v platnost najednou.

Předseda komise pro informatiku a smart cities Bureš:

  • Bez změny vymahatelnosti se nic nezmění.

Člen komise pro dopravu Lachmann:

  • Chce odstranit velké množství fialových zón.

Náměstek pro dopravu města Prahy Zdeněk Hřib:

  • Není základní lidské právo zaparkovat přímo tam, kam jedeme.
  • Navýšit cenu za odtah, teď jsou dotované.
  • Není nastavený manipulační poplatek za botičku.
  • Mezi městskými částmi je velká shoda na reformě parkování.

Radní pro dopravu Ryvola:

  • Sportovní akce do centra v takové míře nepatří, shoda v radě.
  • Až bude parkování fungovat, volná místa využijeme na stromy, zahrádky a podobně, je to v Programovém prohlášení.

Náměstek pro dopravu města Prahy Zdeněk Hřib:

  • Připravuje se rekonstrukce mostu Legií, počítá se s řešením úzkého průjezdu aut a tramvají.


Pokud jsou zde uvedená vyjádření nepřesná, nebo vytržená z kontextu, dejte mi prosím vědět. Rád je upravím tak, aby vyzněla v míněném smyslu. — Michal Rubeš 2023/05/11 11:11

  • zapisnik/2023-05-11-co-zaznelo-na-besede-o-doprave.txt
  • Poslední úprava: 2023/05/11 11:53
  • autor: Michal Rubeš