Praha 1 – občanský přehled

Politická situace v Praze 1 není zcela přehledná. Jsou tu různé politické strany a uskupení, stará zanikají a vznikají nová, politici se v nich střídají. Celostátní strany se na místní úrovni chovají jinak, než by volič čekal. Smyslem stránek je dát veřejné informace dohromady tak, aby pro běžného voliče a občana v Praze 1 bylo snadné se orientovat v tom co politici slibují, co dělají, co slíbili a co udělali.

Hledáme spolupracovníky:
Zajímáte se o nějaké téma v souvislosti s Prahou 1? Zde máte možnost vést si přehledně a veřejně svoji stránku s informacemi a postupem řešení. Psát si ji můžete sami, ale nabízíme i možnost posílat podklady a my je budeme do stránky sázet za vás. Máte zájem? napište nám.

Tento přehled by měl být co nejjednodušší. Nikdo nechce číst mlhavá dlouhá vyjádření politiků, ve kterých si má každý volič najít to své.

Všechny informace zde publikované jsou veřejně dostupné a ozdrojované.


V pondělí 13. 11. 2023 svolal pan radní pro dopravu Ryvola besedu o zpoplatnění vjezdu obou břehů Vltavy, která se konala ve společenském středisku VIA na Újezdě. (Pozvánka na Facebooku.)

S veřejností diskutovali paní starostka Radoměřská, pan radní Ryvola a pan zastupitel Motl.

Před besedou jsem marně hledal nějaké informace, abych věděl, o čem budeme diskutovat. Jak jsem později zjistil, nebyl jsem sám. Bohužel nic zveřejněno nebylo, všechny informace jsme si postupně vyslechli, a pak mohli diskutovat.

Diskuze byla svolána hlavně proto, aby si naši zastupitelé ověřili, že mají pro omezení průjezdu podporu svých občanů. Ve čtvrtek 16. 11. o tom totiž budou jednat na magistrátu.

Ve stručnosti vypíšu fakta, která jsem se dozvěděl, ať máte možnost se připravit na druhou besedu, která se koná na radnici 15. 11. 2023. (Pozvánka na Facebooku).

→ Číst dále...

 

Radní pro dopravu Vojtěch Ryvola už několik měsíců jednal se zástupci provozovatelů půjčoven koloběžek a kol. V zásadě chce vyřešit jeden z palčivých problémů, který nám jejich podnikání v Praze 1 přináší. Jedná se zejména o nebezpečnou jízdu na chodníku a blokování chodníku poházenými vozítky.

Trnem v oku jsou především provozovatelé elektrických koloběžek. V drtivé většině je používají jen turisté jako atrakci. Zároveň nedodržují pravidla silničního provozu, ohrožují chodce na chodnících, blokují průchody poházenými koloběžkami. Dále jich je tu obrovské množství a ulice jimi jsou zahlcené.

Půjčovny kol takový problém nejsou. Ne že by občas někdo nejel po chodníku nebo v protisměrce, nebo nenechal kolo uprostřed chodníku. Ale stává se to mnohem méně často, než v případě koloběžek. Zřejmě je to tím, že je hodně využívají místní. Však jsou také magistrátem podporované, například na Lítačku máte 2× denně 15 minut jízdy zdarma.

Během června pan radní Ryvola ohlásil1) dohodu s půjčovnami Lime, Bolt, Rekola a Nextbike. Dohoda je to pouze ústní a její obsah se různě liší podle zdroje, které jsem našel. Pokusím se shrnout jednotlivé body:

→ Číst dále...

 

Ve středu 10. května proběhla beseda o dopravě, která se týkala hlavně zklidnění dopravy, parkování a koloběžek.

Na Facebooku najdete videozáznam v události Beseda o dopravě.

Diskuze bylo relativně dlouhá, zde jsou však vyzažené hlavní myšlenky zúčastněných, které stojí za pozornost:

→ Číst dále...

 

  • start.txt
  • Poslední úprava: 2023/10/13 09:05
  • autor: Michal Rubeš